Jag förstår inte!!

Alltså, detta kan ju vara väldigt lätt för mig att säga, som sitter hemma i värmen med min familj nära och inga planerade resor de närmaste månaderna.
.
Men jag förstår verkligen inte kritiken mot SJ.
.
Kan de verkligen rå för att det snöar??
Är det bättre att de kör på som vanligt, och spårar ur/kör sönder??
Är folk inte mer rädda om sig själva??
Det är som om att det är OK att gnälla på SJ, de har verkligen blivit syndabockar, för det klagas ju inte lika mycket när flygplanen ställs in, eller på folk som tar bilen och kör av vägen så det blir stopp. Då är det som mer OK, men BANNE MIG OM SJ BLIR FÖRSENADE!!! Då ska de lynchas!!
.
Ser en man som står och väntar på tåget i Malmö på nyheterna på 4:an. "De måste ha fått hjärnsläpp på hela SJ" säger han "För jag får ju stå här och vänta!!".
Jaha, synd om dig! Hade du hellre suttit på ett urspårat tåg nånstans och frusit, oförmögen att ta dig nånstans??
Hur tror du de anställda på SJ mår, som det sägs att de står på tågen och gråter?!?!
Som sagt, detta är ju lätt för mig att säga, och SJ kan säkert förbättra sig på många plan, informationsmässigt, kanske förbereda sig för snön bättre, vad vet jag.
.
Men att det snöar och att halva Sverige ska åka tåg samma dag, är ju faktiskt inte sånt som SJ rår för!
Vi bor i ett Nordiskt land, det kan komma snö, det kan komma mycket snö, men kommer inte säkerheten först??
.
Samma med vägarna oxå, man klagar på de som plogar, men om det vräker ner snö, så är det är det ju omöjligt för vilken proffsig plogare som helst att hålla hela vägarna snöfria på en gång!
Och det är faktiskt upp till en själv att anpassa hastigheten till väglaget, och då kan man inte följa hastighetsbegränsningarna, då får man faktiskt anpassa hastigheten till väglaget!
.
Jag säger igen, har man valt att bosätta sig i ett nordiskt land, så är detta sånt som kan hända.
Det är ingens fel. Det är såhär!
Deal with it!
.
Eller flytta!
.
OK, nu har jag agerat moraltant nog.
Och jag hade säkert oxå blivit irriterad om jag suttit och väntat på nåt tåg i flera timmar, självklart får man bli det, men nånstans så måste man ju oxå bortse från den mänskliga faktorn och inse att vi lever på ett ställe som har en massa egna viljor också, som vi inte kan påverka!
Och jag kan inte annat än tro att självklart gör SJ allt de kan för att allt ska fungera och för att slippa all kritik de fick ifjol.
Det måste väl vara det enda de vill, att folk ska komma fram smidigt!!
Tror ni inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback