Se upp med vad du önskar, du kan få det!!

Vilken total förändring av helgen det blev som i ett trollslag...
Ångrar lite vad jag skrev i förra inlägget, det där om vattnet...
.
Precis när jag packat klart, dragit på mig kläder, mössa och skor, sms:at syster att jag är på väg, så snurrar det till i magen, och jag får KUTA på toa!!
Hur ironiskt är inte det??
.
Har varit lite "bubblig" i magen sen efter frukost imorse, men det har inte känts så allvarligt.
Blev väldigt hungrig innan frukost, så jag tänkte kanske magen blev lite chockad sen när den fick mat och bubblade lite för det...
Funderade när jag var i stan sist, och det var ju förra måndagen bara, jag som tänkt att jag inte varit där alls.
Och vad gjorde jag då?? Jo, jag badade och drack vatten. (Ja, inte badvattnet då, men till lunchen).
Det är ju typ 12 dagar sen, och jag trodde att inkubationstiden var sju dagar, men nu verkar det vara MINST sju dagar...
.
Ja, man kan väl kanske inte skylla allt på denna parasit, men nån annan förklaring kan jag inte se, ingen vanlig magsjuka härjar heller...
.
Så nån sång på Jamtli blev det inte, utan nu kan jag lugnt lägga mig ner i soffan och spendera den närmaste tiden där...  Hoppas på att slippa feber och magsmärtor som många drabbas av, och förhoppningsvis "håller tummarna" så blir det inte värre än såhär...
gör oss sjuka Tarmparasiten Cryptosporidium ger magsjuka, vä
Tarmparasiten Cryptosporidium ger magsjuka, värk och feber.

Kommentarer
Postat av: Mor

:-(

2010-12-03 @ 14:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback