Känns bra!

Ja, detta med nytt år börjar kännas riktig bra...
Som sagt, ut med det gamla och in med det nya, har precis provsmakat lite på det nya.
Efter en middag innehållandes hemmagjord pizza, cola, bea och philadelfiaosttårta till efterrätt (detta räknades inte till det nya) så kände jag att en promenad var på sin plats.
Med -10 grader var det härligt uppfriskande och promenaden blev längre än nån promenad varit ända sen snön landade.
Och efter den branta Pålgårdsbacken kände jag mig fortfarande så pass pigg att jag tog och skottade fram brevlådorna våra, så brevbäraren tar sig fram.

(Jag säger en provsmak på det nya, för det känns svårt att börja vara hälsosam på en fredag, dagen efter nyårsafton, med pizza på menyn, chips fortfarande kvar i skåpen och en middagsinbjudan som väntar imorgon, så fram tills måndag är det bara provsmakningar!)

Nu sitter jag och dricker vatten, vilket bara det känns som en detox för kroppen, då drycken de senaste veckorna mest bestått av julmust, cola och o´boy.

Börjar redan känna mig som en ny människa!
Plocka ur och i diskmaskinen, hoppa ner i badkaret, sen ska man nog vara som ny igen!!

Det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback