Snö, snö och snö!

Har ni lika mycket snö som vi har??

Herregud, jag har skottat så mycket snä idag att jag varken kommer att gå på promenad, crosstraina eller göra nåt mer ansträngande än att ligga i badkaret ikväll!!
Där ska jag vårda mina ömma ryggmuskler, och andra muskler, som lider av träningsvärk oxå sen yogan...
Sen ska jag smörja in hela mig tror jag i mitt nyinköpta liniment, känns som om det kan behövas om jag ska kunna röra mig imorgon!!

Har inte knäppt nå kort än, men det känns ju lite overkill då jag antar att det ser likadant ut hemma hos alla er som är in här, enligt väderkartan ska det ju vara så i alla fall!

Och icke överraskande, går man in på nyhetssidorna, så ser man stora rubriker:

"TRAFIKKAOS I SÖDER!!"

www.aftonbladet.se har de till och med skrivit såhär:
"Ovädret som dragit in över södra och västra Sverige skapar trafikkaos."
Södra och västra Sverige?? Snöar det inte i HELA landet??
Eller slutar det att vara ett oväder vid norrlandsgränsen eller??

Varför är det alltid bara synd om de?? Varför är det alltid trafikkaos i söder??
Har inte de oxå vinterdäck? Har inte de oxå internet, tv och tidningar med väderrapporter??
Bor inte de oxå i Sverige, ett land med fyra årstider? Har inte de oxå vinter varje år?? Är det inte de som köper stora fyrhjulsdrivna SUV´s och glider runt med?? Vad har de för användning av de??

Alltså egentligen rör det mig ju inte i ryggen, det är ju verkligen inte mitt problem, jag tar mig till och från jobbet, och kör fast händer väl oxå, men norr om Gävle så kallas det inte trafikkaos, det kallas vinter.
Men jag tycker att detta fenomen, för det måste kallas fenomen, är oerhört lustigt och fascinerande!
Samma sak, VARJE ÅR!!

Nu ska jag steka pannkakor, magen kurrar av allt skottande, och de två herrarna i huset är nog oxå hungriga.
Sen ska jag bara slappa resten av kvällen och njuta av snön!!
Tänkte åka och vara social med nån, men jag orkar helt enkelt inte.
Är det nån som vill umgås är man hjärligt välkommen hit!!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback