Stjärnorna på slottet

Såg att det är ganska intressanta typer med där i år. Eller en i alla fall, Kjell Bergqvist.
Han är ju hur underbar som helst, så jag har tänkt att det skulle vara roligt att se.
Det har jag inte gjort, förräns nu, har precis tittat på första avsnittet på SvtPlay.
Riktigt underhållande!!

Det första avsnittet handlade om Siw Malmqvist, en förtjusande dam!
Så stor, och känd, men ändå med två stadiga fötter på jorden, och ingen aning om sin egen storhet...
Mysig liksom!
(Återkommande )Citat från programmet:
"Det är ju bara jag!"

Meg Westergren, som i alla fall jag minns mest från Goda grannar, känns som en sann blondin, en riktig östermalms-överklass-tant, hon känns så pryd, hjälplös och tafatt. Nu har man ju bara sett små glimtar av henne, ska bli intressant att se programmet om henne, om hon är så, eller om hon bara framstår som som så.
Citat från programmet:
"Den säger saker till mig!"
Meg pratar med väckarklockan, innan hon drar ur kontakten och stoppar undan den..

Tommy Körberg var det mer fart i än vad jag trott i alla fall.
Fåfäng, rolig och skojfrisk, lite tuff och hård oxå, en intressant personlighet!
Citat från programmet:
"Vilken bra kvalle!"
Tommy kommenterar kvalitén på toapapperet.

Osså Kjell då, som var anledning till att jag ville se programmet.
Han är ju väldigt "fötter på jorden", ingen mening att försöka komma och föreställa sig här inte...
Citat från programmet:
"Inga preteniösa typer här. Och inga hybrisnissar. Det blir trevligt!"
Såklart Kjell som kommenterar de övriga deltagarna.

Björn har jag egentligen ingen åsikt om. Har mest hört andras åsikter, vilka är ganska blandade, tror att han är en sån som man antingen älskar eller hatar. 
Han är väl den jag är minst nyfiken på.
Att han är författare och poet vet jag, och ytterst fåfäng med blonderat hår, snygga, ungdomliga kläder och för många timmar i solariet.
Citat från programmet:
"Alla dagarna tillsammans ska bilda en palett, där Gud och var och en av oss har hållit i penseln, och satt dit färger som är av klassen; När Gud bestämde sig för att han fick blanda två gånger till raps, det är den enda färgen Gud har blandat två gånger."
Djupt.

Nu ska jag hoppa rakt in i avsnitt två, så jag är i kapp tills kvällens avsnitt!

Hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback