Jag förstår inte?


Herregud, överallt läser man om hur Laila och Niclas har "tjänat pengar på" och "har sålt sitt bröllop"...
Och jag blir så himla, himla arg!!!

Jaha, so what?? Vem skulle inte göra det om man kunde??
Vem använder sig inte i den mån man kan av sina vänner och släktingar för att spara in pengar på bröllop??
Kanske nån gammal faster lagar mat, kanske kusinens band står för underhållning, den roliga, sociala kompisen agerar toastmaster/madame, kanske nån släkting är duktig på att sy och ordnar bröllopskläder, finns inte sånt på många bröllop?? Kanske alla grejer, eller kanske bara nån grej.

Och det är ju inte så att de drabbar någon fattig, eller drabbar gästerna! De har ju inte skurit ner på maten, eller valt bort halva släkten, eller valt nån dålig, billig underhållning, för att snåla och spara på pengarna. De har utnyttjat folk, som gärna utnyttjar deras kändisskap, eller de har bytt tjänster, skulle man oxå kunna säga!! Give and take!! Jag förstår inte ens att detta har blivit en diskussion!! Det är ju en win-win situation, det är väl inte "snålt och gnidet" som jag läste i nån krönika på aftonbladet, det är väl smart och intelligent!

Och att sälja bilderna är väl egentligen ett jättesmart drag, då bägge tidningarna med all säkerhet i vilket fall stått där och fotat, ändra mot deras vilja, i nån buske nånstans, och ändå publicerat bilder, eller som nu, de tjänar en stor hacka på det, och förmodligen hade de stor kontroll om hur bilderna skulle tas, och vilka som skulle publiceras!! Genialt om ni frågar mig!

Om jag hade haft samma möjlighet, så hade jag gjort precis likadant!



Heja Laila och Niclas! Jag tycker ni gjort helt rätt!!
(Jo, för de brukar faktiskt läsa min blogg!! =))


Kommentarer
Postat av: Marianne

Håller helt med dig! Folk är bara avundsjuka.

2010-03-16 @ 18:42:32
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja men visst! Den svenska avundsjukan i ett nötskal!

2010-03-16 @ 20:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback