Men nu tusan!!

Ja, om jag inte blir fit denna vecka så vette tusan... Då är det nog bara att ge upp!
Idag körde jag ungefär samma pass som igårkväll, fast direkt efter jobbet.
Samma tid på crosstrainern, men lite mindre sit-ups och grejer då jag har lite träningsvärk sen igår.
Sen tänkte jag att det är ju alltid trevligt med en promenad också, så då drog jag till I.
Först gick vi på en sväng, men när vi nästan var hemma igen insåg vi att vi bara gått i en halvtimme, så då vände vi om och provade en annan runda. Den blev på en timme, med en rejält brant backe!!
Så en och en halv timme promenad senare plus den andra träningen glör att Helelena är rätt slut nu.
Jag gissar på att jag kommer att sova gott, och att min stukade fot kommer att ömma rejält imorgon bitti!!

Gissa om jag blev brydd när jag kom hem sen då...
Kör in på gården och tänker "Jaha, har jag lämnat kökslampan på?".

Går upp på bron och tänker "Mäh, lämnade jag verkligen dörren olåst??"

Går in i hallen och tänker "Men va?? Lämnade jag tv:n på???"

Tankarna bara fortsätter snurra "Eller har det varit hit nån?? Eller är det nån här?? Har vi haft inbrott??"

Nånstans här börjar jag inse att jag måste sansa mig, och ser plötsligt ett par fötter på vardagsrumsbordet.

Då sitter E här hemma i soffan, en dag tidigare än beräknat!!
Han sa inget utan ville överraska mig, och det kan man ju säga att han gjorde!!
Dessutom när jag inte kom hem förrän kvart över tio, och hur ofta händer det?? Typ aldrig, särskilt inte på en veckodag!!

Dessutom hade han köpt ett par nya gympadojor till mig!!
Fick presentkort när jag fyllde år på ett par gympadojor, och nu hade han handlat!!
Dessutom pronationsdämpande och i rätt storlek! De sitter som ett smäck!!!
Och inte en dag försent, för mina gamla är verkligen uttjänta!!
Ni ska få se bilder imorgon, nu ska jag slänga mig i duschen innan jag däckar i soffan, och stoppa nån frukt i magen!!

God natt på er!!


Kommentarer
Postat av: Mor

Go´morron! Hoppas du sovit gott! Tänk bara på att muskler väger mycket, så jag säger som nån annan använd måttbandet i stället för vågen för att se resultat!! Kram!

2010-05-12 @ 07:27:54
Postat av: Helena

Jodå, det är jag fullt medveten om, men jag hade ju inte tänkt omvandla allt fett till muskler, då blir jag ju Arnold Schwischwaswassnegger.... Måste ju förbränna oxå!!

2010-05-12 @ 13:56:24
Postat av: maria

Å va nice om en vecka räckte!! :-) Å vilken snäll sambo du har!

2010-05-12 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback