Söndag i bilder!

Det blev en lång natt, och tidig morgon!! Lustigt hur så små, söta barn kan ta så stor plats i sängen!!!
Efter frukost gav vi oss ut på Bystädning, som byföreningen ordnat! Klart man ställer upp!!

De ser väldigt ambitiösa ut, de små!

Dock var det inte skräp de hittat, utan tussilago till mig!! Gölligt!!

Sen hittade V nåt konstigt på marken. Vad kan det vara??
Närmare....

Liite närmare...

Åhå, myror....

Äckligt!! Två stora klumpar hittade vi, fulla av myror som förmodligen försöker bygga en stack!!
Såklart var ju den lilla tvungen att stoppa ner handen i denna massa av myror!!
Som tur var hann inte så många krypa upp...

Efter städningen drog vi ner till den stora lekparken på Hammarn!

Gungeligung!! "Jag blir snart åksjuk!!!"



Och efter lite lunch på nya matstället på Hammarn, Smulans grill (trevligt och god mat till bra priser!!), så var den lilla trött! Och har man ingen liggvagn så får man ordna det!!

Sen när barnen farit så var jag helt slut!!
Hann kratta klart resten av gräsmattan, äntligen har snön tinat (Fast det finns faktiskt nån liten fläck med snö kvar om man ska vara petnoga...), men sen däckade jag i soffan. Tror att dålig sömn, tidig morgon och energiska barn tog ut sin rätt!! Somnade till och med till reprisen av Grey´s som jag missade i onsdags då E "lovat" en kompis att de skulle kolla på Fuskbyggarna!!! Då är jag trött...

Ska försöka vila lite nu, så kanske jag orkar göra nån nytta resten av denna kväll i alla fall!!

Hej!

Kommentarer
Postat av: kickan

smulans grill???

2010-05-10 @ 18:20:14
Postat av: Helena

Japp! En liten husvagn på kommunparkeringen. Enligt rykten för att man inte fick köpa kiosken... Familjen Sandberg (Tompas föräldrar) som driver den!!

2010-05-10 @ 19:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback