Dag 90

*Skidspåret. Och tamejtusan om jag inte joggade hälften i alla fall!! I ett kör!!
Och så lite till.... Tusan vad det kändes bra att man orkar så långt!!!
Dock tog jag inte långbrackabacken idag, satsade på längre istället.
.
En liten fundering.
När förbränner man mest?
Långt och lätt eller kort och tungt??
.
Googlar och ser vad de säger där....
Oj, det var så mycket olika faktorer, tänkte bara om nån vet rent generellt...
.
Har höga tankar om att köra lite yoga idag oxå faktiskt.
Men vi får se om tid finnes!

Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin

You Go Girl!!!!

2010-11-07 @ 17:44:12
Postat av: Anonym

Mest förbränning när man ligger på "lagom" puls, typ 60-80% av maxpuls, alltså typ raska promenader.



Fast man förbränner längre efteråt om man tagit ut sig mer.... ;-)

Men generellt säger dom väl att lite lägre puls = lite högre förbränning av fett. Annars går du in och bränner nåt annat, typ muskler..

2010-11-08 @ 16:07:30
Postat av: Maria

Ja, de var jag alltså, som skrev...

2010-11-08 @ 16:08:02
Postat av: Helena

OK, då borde min jogging ligga ganska bra till då? Fast det är ju kul att utmana sig själv ibland, och köra slut på sig! Synd bara att det lider mot vinter så man inte kan fortsätta springa nu när man kommit igång med det!!

2010-11-08 @ 17:11:53
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback