Färdigjobbat!

Ja, för idag i alla fall!!
Och dessutom har jag vilodag på träningssidan, så himla trevligt!
Däremot så har jag en massa grejer jag skulle kunna ägna mig åt, som vanligt!
*Baka kaka till kören ikväll (Det ska jag göra, har förberett och ska bara slänga ihop smeten)
*Sova
*Läsa
*Städa övervåning
*Stryka och hänga upp julgardiner
*Hälsa på Momma
Ja, som vanligt är listan lång!
.
Börjar tro att jag glömt bort hur man gör när man bara är!
Jag ligger aldrig, läs ALDRIG i soffan nu för tiden, och itne gör nåt!
Eller jo, efter jag tränat och sådär, men på helgerna kan jag aldrig bara slappna av!
Och om jag nån stund gör det, så får jag alltid dåligt samvete eftersom det konstant finns en lång lista med grejer som ska göras. Förut kunde jag ignorera det, men nu verkar det ha blivit stört omöjligt!!
Jag tänker hela tiden "Men jag ska bara... Oxå ska jag bara.... Sen, när jag gjort det.... Då kan jag sätta mig... Men först ska jag bara..."
.
Jo, förresten, jag kan sätta mig ner och spela Bouncing Balls, då gör jag ju inte så mycket, men ändå så gör jag det, vilket verkligen inte är avkopplande för hjärnan... Men det blir nog som nån ursäkt att "inte göra nåt"...
.
Hur gör man??

Kommentarer
Postat av: Maria

Tror att dator/telefon tagit över den tid man förut bara läste en bok eller tidning... Har inte läst en bok på 100 år...fast jag köper dom fortfarande :-)

2010-11-23 @ 16:03:17
Postat av: Helena

Ja, det kanske är så! Jag försöker läsa när jag lagt mig, men oftast orkar jag inte, eller så tittar jag på nå program på tv:n!

2010-11-23 @ 17:14:03
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback