Restaurang!!

I början av veckan så satte E och V upp vårat fågelhus och fyllde med mat!!
De tillverkade till och med egna talgbollar att bjuda på!!!

Till V´s stora förtvivlan så kom det inga fåglar och ville äta!!
Fast han satt där och vaktade hela tiden!
Jag förslog att han skulle göra en annons, och berätta om restaurangen.
För inga fåglar visste väl att det fanns en sån fin restaurang här, det har det ju aldrig funnits förut.
Nja, annons var väl att ta i, men en stor, fin skylt tillverkade han i alla fall!
Nu måtte väl fåglarna hitta hit i alla fall!!
Men icke...
Inte en enda liten fågel såg vi..
Men igår efter jobbet så såg vi att försvunnit massa hemmagjorda talgbollar och det låg solrosskal på backen.
Eftersom de ätit så mycket så befarade vi att det var skator som hittat sig ett bra tillhåll.
Men imorse när jag satte mig för att äta frukost så såg jag de!!
Och tog förstås fram paparazzikameran för att kunna visa V vilka det är som har hittat en ny favoritrestaurang!
Så sprid gärna detta vidare!! Alla är välkomna på våran restaurang!!

Kommentarer
Postat av: Mor

Gulligt!!

2010-11-04 @ 14:51:28
Postat av: lotta

Men nu blir fåglarna glada. Hemmagjorda talgbollar och all. INte dåligt!

2010-11-04 @ 22:37:01
URL: http://atollenrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback