Bilder från min trädgård!


Och detta fick följa med mig in!
Får se hur länge de blommar... Och hur länge de överlever, har aldrig varit nån hejare på pelargoner!
Och övervintra de?? Nja, förhoppningarna är låga, men jag provar!
Lite rosmarin oxå, får se om de vill leva hela vintern...
Annars har jag hängt en massa kryddor på tork oxå!!
Vet inte vad som funkar eller ej, men jag har hängt upp det mesta, så får väl tiden utvisa!
Hängde även en bukett med citronmeliss i sovrummet!! Det luktar ju såå gott!
Och som toppen på all ambitiöshet så har jag samlat ihop alldeles egna frön!!
Fick lite tips på vilka man kan sparar själv, så nu har jag plockat!! Oj, vad jag har plockat!
Så nästa år behöver jag inte ens köpa frön! Kan det bli billigare??
Har hunnit med rätt mycket idag!
Även bron fick sig en genomkörare!
L O V E L Y!!
.
Nu blir det hopp in i duschen innan vi tar oss an kräftorna!
.
Jo, förresten, fick en efterfrågan om hur det gick med vikten denna vecka.
Och svaret är +0,3...
Blir lite less när man måste hålla på å tjafsa om nå små hekto!!
Vill ju att det ska hända nåt ordentligt!!
Iofs så börjar jag känna mig mindre, även om vågen visar på plus, och vad som då är sanningen vet jag inte.
Nähä, hej då!

Kommentarer
Postat av: Eruuka

Så himla fint det såg ut att vara hos er Helena! Och det gör ganska mycket hur man känner sig också, inte bara faktum :)

2010-09-04 @ 17:50:15
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: lotta

Ja visst är det härligt när man får skörda frukten av allt arbete man lagt ner!

Ha en skön söndag. hälsa. /Lotta

2010-09-05 @ 10:07:10
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, det är fint och roligt! Man blir som lite nöjd när man ser allt man gjort själv växer till sig!

2010-09-05 @ 10:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback