Hej!

Blev en litet helguppehåll här, inte planerat, men det har som hänt saker hela tiden, så datorn har inte riktigt fått plats. Men det blir en liten uppdatering nu då!
.
I lördags så drog vi till Sundsvall efter träning och frukost och köpte en bättre begagnad säng!
Äntligen!! Min stackars onda rygg kommer att jubla när vi kastar ut plankan jag sover på nu!
Tror att hela jag kommer att bli en piggare, gladare människa!
Ska bara tvätta lite madrassöverdrag först! Så nu blir det lite nytt i sovrummet, med ny stomme och nya sängbord oxå, kommer före och efter bilder sen på det då när det är klart!
Dessutom är sängen mindre, vi har en 180 nu och den nya är 160, lite ovanligt, brukar ju vara så att man köoer en större, men men.... Nu kommer vi närmare varandra, och jag tror vi kommer få plats ändå!
Handlade lite mer smågrejer oxå, t.ex två nya stekpannor!!
Köote först en ny på Ikea, men sen hittade vi Jamie Olivers rejäla stekpanna för halva priset, så då slog vi till på en sån oxå!
Tror den kommer hålla rätt bra!
Blev två korgar till hallen, så vi slipper stå och balansera grejer uppe på varandra där uppe i vinter.
Lite...överdimensionerade kanske, men det kommer definitivt att få plats, ni kan få en bild på det oxå, sen...
Hmm, mer då?? Lite vinglas, har itne haft mer än 4 likadana innan, nu köpte vi 12 st på Ikea, 39:- för 6, fattar inte ens hur de kan tillverka ett vinglas för....vad blir det...6,50 kr/st!!!
.
Köpte nya böcker oxå!! Läste i Amelia innan vi for till Sundsvall om en bok som Julia Roberts nu har spelat in som film, och den lät så bra så jag köpte den! Eat, pray and love heter den på engelska.
Håller på och läser Lyckan är en sällsam fågel nu av Anna Gavalda, men jag jag var nog itne riktigt sugen på den, läste en kväll, sen hittar jag bara på ursäkter för att slippa läsa, och det är ett dåligt tecken!!
Så det kanske är lika bra att byta bok så långe!
.
Sen när vi kom hem så drog vi till C och D i alla fall och drack lite vin och spela kort och umgicks! Trevligt, händer inte så ofta som det borde!!
.
Och idag har vi... Ja, tog en promenad ner till vallokalen och gjorde min plikt!
Handlade lite innan vi gick hem. Så bjöd vi syster med familj på middag, och vilken middag vi fick till sen!!
Mördegsinbakade fläskytterfileér med champinjoner, hemmagjord rödvinssås och färska örter! Till det blev det fen fär färdiga potatisgratängen som är oförskämt god! och sallad! Och till efterrätt provade jag för första gången att göra pannacotta. Vitchokald pannacotta med hemmagjord lemon curd!! Mmm, snuskigt gott!!
Gillar verkligen fräschheten som citron ger!! Det kommer att bli fler gånger här hemma!!
.
Nu har vi precis sett klart på Ensam mamma söker och ska se en film vi hyrt.
Nu är jag ju inte gräsänka, så då blir det inga sliskiga kärleksfilmer, däremot blir det action.
(Är jag inte snäll så säg, då det var jag som var ner och hyrde film!)
Ok, det var min helg i snabba drag, bilder får ni som sagt sen!
.
Hej!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag läste Lyckan är en sällsam fågel för ett tag sedan och jag kan verkligen rekomendera att läsa hela! Den var lite trög i början, men helt fantastisk när man kom in i den. I love it! =)

2010-09-20 @ 20:10:13
Postat av: Helena

Jo, jag kan tänka mig det. de är ju lite annorlunda böckerna, det var ju Tillsammans är man mindre ensam oxå. Men nu läser jag en annan bok så länge, och prövar den där igen sen, kanske ska börja en kväll när man inte är så trött heller, blir ju som ännu svårare att förstå då!

2010-09-20 @ 20:28:17
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback