Tusan oxå!!

Jag som hade motat bort förkylningen!!
Jag var helt frisk!! Körde ju för sjutton 40 min på crosstrainern!!
Men nu är den tillbaka!! Värre än tidigare!!
Den liksom passade på efter fjällturen, när jag var trött, svag och försvarslös!

Nu skrattar den gott åt mig!!
Men skam den som ger sig!!
Igår gjorde jag inte mycket annat än satt i soffan och tog det lugnt, och avd hjälpte det?? Är förkyldare idag, var på vippen att stanna hemma från jobbet...
Men ikväll ska de få se!!
Kan bli en sväng på crosstrainern, annars blir det en sjuhelsikes massa städning.
Sen ska jag sno ihop en energidrink som heter duga med apelsiner, citroner, c-vitamin och dextrosol!
Och så ska jag gnaga på en ingefärsknöl, och dricka ingefärs- och honungste!!

Ingefära är effektivt mot förkylning. Ingefära innehåller antihistamin och det för det till ett effektivt botemedel mot förkylning. Är du smart tar du ingefära i förebyggande syfte, men har det redan brutit ut så kan symptomen lindras effektivt med ingefära. Tugga ingefära är ett sätt. Det är ju dock ganska starkt och passar kanske inte alla. Då kan man brygga te på ingefära. Det gör man genom att skiva ingefära, ett par tre slantar i en kopp, och sedan hälla kokt vatten över. Låt dra i 10 minuter, smaksätt med honung om du vill och drick. Att ha ingefära i maten är också ett utmärkt sätt. Ingefära passar bra i grytor, både till kött, kyckling och vegetarisk alternativ.

Och imorgon ska jag vara frisk!!
OK?!?!

Kommentarer
Postat av: Mor

Glöm inte ta med en grapefrukt oxå;-)

2010-09-14 @ 12:43:43
Postat av: Mor

Glöm inte att ta med en grape oxå;-)

2010-09-14 @ 12:46:24
Postat av: Helena

Näedå, en blodgrape finns med oxå!!

2010-09-14 @ 16:15:46
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Anonym

:-)

2010-09-14 @ 16:45:16
Postat av: Hanna

Ingefärsté är grejer det vill jag lova.... inte bara mot förkylning utan även mot trög mage!! Hoppas du blir friskare! kram

2010-09-15 @ 11:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback