Bockar av!

Kom på igår på jobbet att "Shit, jag ska ju besikta bilen!!! Vilken dag var det? Var det idag??" Men när jag kommit till sans kom jag på att det idag onsdag, alltså inte igår tisdag, när jag tänkte det..
Sen när jag står och fundelerar kommer jag på att "Shit, jag fick ju papper från transportstyrelen för EVIGHETER sen om att jag måste förnya körkortet!!! När var det?? 5:e september tog jag det ju!?!?! Hinner jag få ett nytt tills dess?? Jag har ju inte ens nåt kort!!!" Men även där efter lite fundering fick jag för mig att det var giltigt lite längre än den femte.
 - Check!
 - Check!
Så när jag slutade blåste jag direkt ner på TKH och fick knäppa kort på en gång.
Inte blev det vackert, helt osminkad, direkt efter jobbet, blek och helt hemskt..
Men men, ett kort blev det, och vem har nånsin sett bra ut på ett sånt där kort??
Kan kanske visa er sen, om jag inte ångrar mig när jag ser det, och tycker det ser för hemskt ut...
Och imorse så kom jag ihåg både besiktning, och att lägga papprena på lådan till transportsyrelsen.
Bilen gick igenom utan anmärkning, och jag hoppas desamma gäller med nya körkortet!
Skönt att kunna stryka dessa saker från "kom ihåg"-listan i hjärnan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback