En finsmakare???

Upptäckte igår när jag var ute och skottade snö som rasat från taket att det är nån som ätit av läckerheterna jag har ute på bron.
Och då var det inte kakorna eller godiset jag syftade på, utan ett av stearinljusen i lyktorna!!
Ett glas i en lykta har gått sönder, så då har nån passat på att smyga sig in och gnagt i sig en bra bit av ljuset!!
Och inte bara rakt av har det gnagts, utan den har liksom lämnat en liten plupp längts upp.
Vet inte om den inte smakade så bra, eller vad det kan bero på. Lustigt ser det ut i alla fall!!
Vet inte om det är nån fågel eller nån mus. Det är lite konstiga rivmärken, eller som märken efter klor, som kanske mer tyder på en fågel, men jag vet att i stugan har det varit möss och ätit på värmeljusen.
Fast det var ju i och för sig bara vekarna de åt då...
Hmm, mystiskt...
.
Jaja, vad det nu är må vara hoppas ajg att de ger tusan i fortsättningen, vill faktiskt ha mina ljus i fred!
Har försökt sätta tillbaka den trasiga glasbiten så gott det går, och hoppas att djuret håller sig borta i fortsättningen!
Kan ju aldrig ha varit särskilt gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback