Hiss och diss!

Mozartkulorna blev precis som de skulle!
De ljusa är vanliga och de mörka är med saffran!
De med saffran var...ja, helt klart ätbara!! Gissar att det blir de jag får ägna mig åt att äta upp då E inte gillar saffran, och V är mer traditionell och kommer nog inte heller att bli så förtjust i de.
Men så var det de där mintkyssarna då...
Trots det enkla receptet, (3 ingredienser!!!) så verkar det inte vilja lyckas!!
Knäckformarna smälter och flyter ut, och de där 20 minutrarna de ska stå i kylen har blivit 2 timmar, och inte ett dugg stelare är de!!
Blir nog bara till att kasta!
Nåt mer godis har jag inte gjort, får se om det blir nån tryffel imorgon, eller fransk nougat. Känns som om jag kan skippa det oxå! Om jag inte lyckas med 3 ingrediensers mintkyssar lär jag knappast lyckas med nån avancerad fransk nougat med 15 ingredienser och 17 olika tillagningsmoment!
.
En promenad har det blivit oxå, dock långsam och jobbig, trots samma 2 km-runda som jag brukar ta!!
Tror att bebis har tagit det sista av konditionen som fanns kvar!! I den här takten kommer jag snart inte orka gå upp på övervåningen!!
.
Nu blir det soffan resten av kvällen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback