Julmums!

Köpte Mitt kök häromdagen, Expressens matbilaga.

Och den var fullproppad med smarigt julgodis, och även andra smaskiga saker.
Men hittade en hel del godis som jag nog ska prova göra i år, annars blir det mest bara samma samma varje år...
T.ex fransk nougat, som alltid varit en favorit i aladdin-asken, men som inte längre finns kvar, om jag inte missminner mig. Här faans ett recept så man kan göra själv! Och itne bara två stycken, utan en hel hög!
Och även en ny variant på Rocky road med vit choklad!
Dessa tryffelstänger med ingefära och honung låter heller inte helt fel, har aldrig gjort tryffel tidigare, men nån gång ska väl vara den första?
Eller dessa glöggtryfflar... Mmm, I like glögg!! Och även en enklare variant av mintkyssar, som jag bara provat gjort en gång, och det gick inge bra... (Fast de har krånglat till de och gjort nåt slags chokladskål, men jag tänker att man kan göra de direkt i knäckformarna??) Och vanliga hederliga mozartkulor, som vi pratade om på jobbet häromdagen och jag nästan var tvungen att fara hem på stört och göra, men lyckades hålla mig!
När jag tagit mig för och tillverkat nåt ska jag genast recensera för er, och om nån av er vart sugen på nåt så säg till så kan jag lägga ut receptet!
.
Nähä, bäst att sluta innan jag dreglar ner datorn!

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Mintkyssar har jag också provat att göra EN gång. Det sket sig....

Tryffel är enklast att göra i ischokladformar. Fast då får man så klart inte chokladdoppet. Hm, man kanske kan hälla lite smält choklad ovanpå?

2011-12-06 @ 09:44:40
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback