Suck...

Skulle gärna vara ledig som sagt...
Nog sagt om det...
.
Tror bebis har nåt i görningen i alla fall!
De senaste dagarna har det till och från "knutit sig" i musklerna (??) ovanför naveln, och det känns som om det liksom suger inåt.
Det känns som om det drar ihop sig till en knut. Låter skitkonstigt kan jag tro...
Men idag har det eskalerat, och det knyter ihop sig mest hela tiden!
Ungefär här är det som det känns mest.

Det gör inte ont, men det är lite...hmm...det märks liksom, inget man bara struntar i.
Lutar jag mig bakåt och sträcker ut magen, eller tar ett djupt andetag så magen spänns ut så släpper det, tillfälligt i alla fall, men sen spänner det igen.
Vad kan detta vara??
Sammandragningar?? Har man det så långt upp på magen?
Eller är det magmuskeldelningen, som Olga pratar om, fast den ska man inte märka så mycket av...
.
Hmm, jag kanske måste ta och läsa lite böcker om detta med graviditet.
Började med några i början av graviditeten, men sen har liksom slutat...
Tror det kanske är eftersom jag inte riktigt fattat det än.
Barnmorskan frågade sist vi avr dit om vi läser nåt...
Blev ett skamset "Njaäe....", men det kanske är dags att börja nu!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken tur då att jag inte behöver lyssna på honom :p



Men ifall du berättar att de bara kostar 300kr... Och har jätte bra mönster under(så man slipper kalka)... Och att de är lätta att dra på(dragkedja på insidan)för någon som är gravid.. så kanske han ger med sej! ;)

2011-12-06 @ 15:59:58
URL: http://animi.blogg.se/
Postat av: Maria

Sammandragningar! Magen blir liksom hård en stund, sen släpper det! Det är livmodern som börjar träna! Å så länge de inte gör ont är de ingen fara.

2011-12-06 @ 19:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback