Judge me!

Ok, första försöket idag!
Det var E´s tur att laga middag.
Gissa min glädje när han han kommer hem och ska laga tunnbrödrulle med pulvermos och Euroshoppers räksallad...
Vilken middag!!
.
Meeeeen vad gör Helena då??
Jo, hon letar fram det där gamla vitkålshuvudet som legat i kylen några veckor, och konstaterar att den är alldeles fin och ätduglig under det översta lagret!
Så hon river ner den i assistenten, tar 6-7 morötter som går samma öde till mötes, och även en lök åker i. Hade varit godare med purjo, men nån sån gammal hade vi inte liggandes.
Sen rör hon samman olivolja, det enda som fanns, vit balsamvinäger, peppar, salladskrydda och överraskande nog en gnutta basilika. Och denna lilla simpla dressing häller hon över salladen.
Sen äter hon korven, som E tillagat, en stor portion vitkålssallad, några skivor tomat och en frökuse!
.
Dessutom finns det en stor skål med sallad kvar för framtida prövningar!
.
Sååå, hur tycker ni jag klarade denna prövning??

Kommentarer
Postat av: Kickan

mycket bra. tunnbrödrulle skulle jag omöjligt kunna stå emot, har varit sugen på det sen innan jul!

2011-02-10 @ 18:34:46
Postat av: Helena A

Vilken prövning! Super bra jobbat av dej att lösa det så bra:-)

2011-02-10 @ 18:54:42
Postat av: Maria

2011-02-10 @ 20:56:10
Postat av: Maria

Very Good! Mer så så kommer det nog gå briljant! Å istf rådigast som innehåller massor av mjöl å massor av ingredienser tycker jag du ska prova fazers ( tror jag) rådhuset eller vad dom heter. Mörk brun/grå bakade på surdeg. Skitgoda att rosta!!!

2011-02-10 @ 20:58:23
Postat av: Helena

rådigast? menar du frökusarna?? och menar du verkligen rådhuset??

2011-02-10 @ 21:05:35
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Maria

Men jävla autostavning!! Menar givetvis frökusarna och rågkusar!

2011-02-11 @ 08:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback