Dag 145 och 146 (iförrgår och igår!)

Har lite problem med internet hemma, så det blir dåligt med bloggande!!
*I söndags åkte jag ju skidor i alla fall, i Pålgård, 3,7 km, med syster, plus några åk i pulkabacken.
*Och igår så åkte jag och syster skidor i Ragunda 5,2 km!!
Försökte oss på lite armhävningar och sånt därnt också, men min kropp var i alla fall för trött!!
.
Idag blir det vilodag i alla fall!!
Min rygg håller på att strejka.
Igår på förmiddagen så började det göra ont när jag reser mig upp!!
Låter kanske konstigt... Det går bra så länge jag sitter ner, men när jag reser mig upp är det som... ja, hur ska jag beskriva det... sen en nåldyna som trycker på i svanken eller lite längre upp är det nog, vekryggen kanske.
Och så blir det nästan så jag tappar andan just när det smärtar!
Efter en stund går det till sig och när jag rör mig går det bra.
Efter skidåkningen igår var det inte ett dugg bättre. Tänkte att det kanske var dumt att åka, men eftersom det går bra när jag rör mig så åkte vi ändå...
Igårkväll när vi kom hem så smorde jag in nedre halvan av ryggen med liniment och så la jag mig i sängen på en värmedyna och låg länge på den!
.
Var brydd om jag skulle vara bättre imorse, eller om jag inte skulle kunna resa mig ur sängen!!
.
Men imorse så var jag mycket bättre!
Kändes nästan inget!! Smorde på lite liniment i  fall att...
Tyvärr så har det under dan kommit tillbaka!!
Kanske itne så bra att lyfta barnen, men ibland är det svårt att inte göra det å...
Blir mer liniment och värmedyna ikväll, kanske måste slå en pling till svärmor ikväll som inte bara jobbar på hälsacentralen utan även är utbildad massör. Hon kanske kan råda bot på detta!!
.
Får se hur det är med det mobila nätet ikväll, om jag kan blogga nåt , eller om det ligger nere ikväll oxå!
.
Men nu vet ni att jag lever i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback