Dag 168

Jag har gjort det igen!!
Haft en fantastiskt dålig skidtur alltså!!
.
För det första var det bakhalt! Trots att jag vallade innan jag for, dock med största försiktigthet för att inte tappa glidet! Tydligen FÖR försiktigt!
För det andra så var spåret inte det bästa, vilket kanske inte är så lätt att ordna efter dessa väderomslag. Alltså ingen skuld på "spårköraren", men dock ett dåligt spår!
Det var hårt eller löst!
Där det var hårt hade spårmaskinen inte riktigt kommit ner, vilket resulterade i grunda spår och en avkörning för mig! Den gången ramlade jag dock inte, trots bägge skidorna långt utanför och den ena nere i djupsnön!
Och där det var mjukt, ja där var det mjukt, alltså lätt att förstöra spåren, och svårt att hålla skidorna i spåren, vilket resulterade i två vurpor!! Varav den ena såklart i 90 graderskurvan!! Och den flacka biten var bara mjuk, och det kändes som om jag hade bättre glid bakåt än framåt!
.
Men skam den som ger sig!
.
Pratade med V igår om vi skulle åka ett varv idag, då vi slutade tidigt.
Jo, ja, nja..... Han var väl inte heelt överlycklig. Så när det gick så ont idag för mig så tänkte jag att "Äsch, då skippar vi det". Men då överraskar V och säger "Men när jag tänker efter så skulle det nog vara roligt att åka skidor!" Och om V vill åka skidor, då åker man skidor!!
.
Så nu har vi precis kommit hem från ännu en skidrunda. Inte med samma hastighet, men ändock!
Tog spåret baklänges till vindskyddet där vi inmundigade kakor, apelsin och varm choklad förstås!
Jag tror att det är ungefär halva spåret dit, så det är väl bara att lägga till 3-3,7 km på listan!
Imponerad av V, även om han inte var fullnöjd hela vägen!!
Blir mörkt med blixt! Tur att V är full av reflexer!
.
Nähä, nu blir det blodpudding med bacon och lingonsylt, och om jag har tur så kanske jag gör några solhälsningar sen, annars har jag tränat färdigt för idag!
.
Hej!

Kommentarer
Postat av: Mor

Duktiga ni är! Kul att V oxå ville åka:-)

2011-01-26 @ 09:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback