Grannar!

Vi har visst fått hungriga grannar här i huset!!

Nu nöjer de sig inte med det som fåglarna spiller på marken, nu tar de för sig själva oxå!
Två stycken är de, och jag tror de bor uppe på brotaket. Är inge isolering där, bara panel, och förut har jag hört lite tassande när jag gått ut, och en ekorre som springer in i skogen.
Men idag såg jag hur den som satt i fågelhuset sprang ut i skogen, och en annan som toksprang runt upp på taket samtidigt!! Och så är det alltid fullt med tasspår på bron.
E och V gjorde ju nya talgbollar i julas, och de har de lämnat på två tallrikar på bron, istället för att lägga de i frysen som förut. Gissa om det är nåt kvar av de nu?? Vilket kalas för ekorrarna! En morgon när vi kom ner stog tallrikarna långt ute på gården!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback