Håll i!!!

Hmm, jag är lite orolig över min träning! Eller min viktnedgång kanske jag ska säga!
Det känns som om jag håller på att "förlora" det...
Träningen har väl funkat rätt bra, har bara åkt skidor, men det känns ju som bra träning!
Det är väl kanske snarare maten som börjar spåra ur...
Jag som tyckte jag kommit in ett bra flyt med bra träningsrutiner och skötte maten bra.
Jag hade fått in en rytm kanske man kan säga.
Nu känns det helt ur balans!! Det känns som om jag inte har nån koll på träningen, eftersom jag inte stått på crosstrainern på länge! Och jag blir sugen på att äta ALLT och jag äter gärna en portion för mycket!!
Dessutom har jag fått tillbaka den där känslan att jag vill göra allt NU, jag kan satsa ALLT idag, bara jag blir kklar tills imorgon!! Typ....
Men det funkar ju inte, det hade jag kommit till insikt om, men nu är det som bortblåst!
Jag hatar att jag har vilodag idag!!
Och jag är jätteorolig för ryggen, tänk om det inte går över???
Vad gör jag då??
.
Detta känns inte bra!!
.
Jag känner mig lika stor som för ett halvår sen...
.
Usch...
.
Nu skulle jag behövt en Jillian!!
Eller en Bob för all del!!
Lite hjälp och stöd tack!
Såg i alla fall igår på Biggest Loser Australia, så man kanske kan få lite pepp av det!
Hoppas det bara en liten svacka som går över bara jag får minus på vågen igen!
Just nu känns det som om det kommer att visa flera kilo plus!!
.
Nähä, laga mat var det...

Kommentarer
Postat av: Helena

Nä nä nä!! Inte tappa lusten nu! Alla kommer vi till platåer och svackor! Du är inte alls lika stor som förut, nu har jag inte riktigt koll men över 10 kilo är ju borta!!

Gör det du känner att du kan för ryggen, så länge det inte gör ont är det ok. Promenader brukar funka med ryggont. Kanske du har sträckt dig när du åkt skidor?!?



Och ett tips till, från en som är på g nu: Ta en assiette att äta på, då blir portionerna per automatik mindre.

Go girl!!

2011-01-04 @ 17:47:39
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: Maria

Gaaahhh! Sluta upp med det där!!! Stor skillnad å du har rört dig mest varje dag! Även om du gått upp ett kilo denna vecka så är det bra ändå med tanke på jul å nyårsmat!! Å ryggen kommer självklart gå över, den är nog bara lite trött av skidåkningen! Träna mycke mage, stretcha OCH stretcha rumpan, kan ju va nån muskel som ligger i kläm (piriformis). Nästa viktiga punkt: släng ut granen i morrn å ta ner crosstrainern! Å gör det du känner dig trygg med! Imorrn får du min bok om hjärnans beteende och du kanske oxå ska läsa flinkenbergs bok igen. Å du kanske ska köra nån LITEN utmaning, typ Inge snacks på fyra veckor och en belöning när du klarar det. Och köp hem en massa frukt eller grönt å minska på mjölmaten. Hör av dig när du slutar imorrn kan vi ta en promenad. Kom igen nu, nu är ju du min inspirationskälla!! Kram!!

2011-01-04 @ 17:54:15
Postat av: Mor

Man går INTE upp 10 kg på en vecka, även om det går mycket snabbare att gå upp än ner!! Tänk på allt dit slit för att komma dit du är nu, läs igenom alla peppande bloggkommentarer och gör som M säger och ta fram cross-trainern igen, den vet du ju att den funkar och du kan varken skylla på väder eller annat! Puss på´re!!

2011-01-04 @ 19:04:10
Postat av: Kickan

Kom hit i helgen på en kick-off weekend! Vi tar 8 km rundan runt nydala, äter mysfrukost och fruktsallad på kvällen. Jag behöver också en kickoff! Vi kanske kan unna oss en dag på spa, bara simma och basta.

2011-01-04 @ 19:05:55
Postat av: lotta

Tack Helena! Ha en bra dag! Kram lotta

2011-01-04 @ 19:12:41
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Ann-Katrin

Du är så bra, kämpa vidare!!!! Kram

2011-01-05 @ 00:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback