Skön dag!!

Har mest slappat idag!
Var tänkt att det skulle bli en skidtur med syster, men de tog sig aldrig hit!
I stället så spenderade jag förmiddagen i soffan, med datorn och E & V kika på nån film.
Sen tog vi och promenerade ner på byn och hämta bilen.
På väg ner så kom jag fram till varför jag bor här, och varför jag vill fortsätta med det!
Titta så ska ni få se anledningen!
Det finns verkligen inget vackrare än en solig vinter dag!
Detta är det finaste jag vet!! Det absolut finaste!
Att gå runt ute när det ser ut såhär är ett sånt himla lyckopiller, så vem behöver nå andra piller??
*
Jag mår så bra då!!!
*
Jag kände det idag; "Det här är anledning till att jag vill bo här och ingen annan stans!"
Mins törsta sorg var att jag inte hade med mig systemkameran, men mobilen fick duga, och så fick jag njuta av det på riktigt, inte genom linsen!!
V fuskade lite och åkte ski-board ner!
.
Sen handlade vi mat i alla fall och har bjudit några vänner, som vi träffar alldeles för sällan nu för tiden, på en fantastiskt god middag. Om jag får säga det själv. Och det får jag ju, för det var ju mest E som lagade maten!
Lergrytestekt kalvstek med sån där perfekt sås som vi åt för några veckor sen, den som var den godaste sås jag nånsin ätit, och klyftpäran och sallad.
Smaskens! Och till efterrätt hemmagjord kladdkaka!
.
Så nu är vi mätta och har åter satt oss tillrätta i soffan, med Stjärnorna på slottet på tv:n.
.
Imorgon blir det nog mer uteaktiviteter med skidåkning och pulkabacke med kolbullar och varma mackor!
Längtar redan! Hoppas vädret är desamma som idag, då spelar inget annan någon roll!!
.
En mycket lovande start på 2011!!
.
God kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback