Effektiv!!

Hmm, helt oplanerat har jag redan hunnit med en hel del av grejerna som jag tänkt ägna denna ledighet åt!!
Bara igår och idag!!
Jag har städat nedervåningen!
Jag har städat bron!
Visst är den fortfarande full i grejer, men i lite mer ordning...
Även fordonsparken är i ordning!
Sen så har jag ikväll, efter pizzabakningen, städat av bron till Lillhuset!!
Nu kan man sitta även där och ta en kopp kaffe, långt ifrån den flashigaste uteplatsen, men dock 5 stolar och en typ av bord!
Och om nån tycker att kartongen ser malplacerad ut så är det faktiskt såhär att jag var tänkt att köra den på återvinningen, tillsammans med en massa annat skräp. Men då kom det en pojke och skrek "Nej, nej!! Det där är ju min fingerskateboardpark!!". Och som den vuxne människa jag är så sa jag att han fick hitta en annan fingerskateboardpark, för detta är skräp som ska slängas!! Och så slängde jag in den i bilen och for!
Men på vägen ner till återvinningsstationen fick jag dåligt samvete och jag kände mig som en hemsk människa med total brist på fantasi, så jag tog med mig kartongen hem igen....
Trodde att den lilla grabben skulle bli glad, men det enda han sa var "Jaha, du hade kunnat slänga den också..." Hmm, men nu får den allt ligga där!! Jag vill inte vara den som utplånade Fingerskateboardvillage!!
.
Hade i alla fall kanske tänkt flytta ut mitt lilla gym dit i sommar oxå, men jag vet inte än. Man vill ju inte ha publik när man tränar, och det går rätt mycket folk över våran gård om dagarna. Får se hur jag gör!
.
Annars gillar jag min lilla rabatt på den stora stenen som jag gjorde iordning ifjol.
Det mesta har överlevt, bara en blomma tror jag som dött!
Och särskilt stenen som får mig att tänka till varje gång jag går förbi!
Och äntligen har pingstliljorna slagit ut!
Dessutom har vi ju hjälpt till att flytta ett helt hemman, och mitt upp i alltihop glömde jag helt bort att jag skulle till Bispgårdens handelsträdgård på trädgårdsdag idag, och kanske köpa mig nån blomma... Har haft en länsla i kroppen att det var nåt ajg skulle göra, men jag hade ingen aning om vad det var, har tänkt att det varit nåt här hemma, men nu när jag satte mig vid datorn så slog det mig, att det var blommorna som jag heelt glömt bort!
Får ta det nån annan dag!
.
Nähä, nu är det kväll, ska bara ligga och slappa i soffan en stund.
Imorgon väntar nya äventyr!!
Först ska jag och V cykla ner på Hammarn. Jag ska lämna honom där hos Farmor, och sen cykla hem igen.
Sen blir det såklart en dusch och sen ska jag och mina närmsta vänner C och I fara iväg till en stad, vi har inte bestämt vilken än, och bara umgås!! Vet inte riktigt vad vi ska göra, inte så mycket shopping tror jag, utan sitta på nåt cafe och surra, sitta i nån park och äta glass, sitta på nån restaurang och äta god mat, och bara umgås!!
Myyysigt!!
.
God kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback