Mera mera!!

Uppdaterar min lista med 4 till övningar man kan göra i skogen!!
*Step-up på Stubbe/sten
*Jämfotahopp på stubbe/sten
*Burpees
*Plankan
*Armhävningar
*Grodhopp
*Utfallssteg uppför
*Utfallssteg åt sidan
*Jägarvila
*Stenkastning
*Armövningar med sten/gren
*Pyramid -Benböj/upphopp 1-2-3-4-5-4-3-2-1
*Jorden runt med vikt.

Det första var syster som föreslog, pyramiden hittade jag hos Olga på Mammaexpress.
Då kör man
1 benböj - 1upphopp
2 benböj - 2 upphopp
3 benböj - 3 upphopp
4 benböj - 4 upphopp
5 benböj - 5 upphopp
Och om man tycker att det känns för lätt så går man ner igen oxå!
4 benböj - 4 upphopp
3 benböj - 3 upphopp
2 benböj - 2 upphopp
1 benböj - 1 upphopp
(Hos henne så stod det uthopp, men jag vet inte riktigt vad hon menar med det, och jag tror att upphopp blir riktigt jobbigt det oxå, särskilt om man gör det ordentligt som grodhopp!)
Och den sista övningen hittade jag i Friskispressen.
En tidning som Friskis och svettis delade ut på Vårruset men som jag inte hunnit läsa förräns igår. Och den var riktigt bra, kändes som om den tidning besvarade många av mina frågor ang. träning i bara det numret!!
(men den kommer nog inte att tävla med ToppHälsa och Wellness)

Fast en liten nackdel med dessa tomhusövningar upptäckte jag idag.
Småkryp!!!
Myror som klättrar på en i plankan, och med näsan så nära backen så känner man surmyrlukten!! Pissmyror!! Usch!!! Och även flugor, knott och mygg som surrar, mest när jag gick faktiskt, inte så mycket när jag stod still och gjorde övningar.
.
Men men, smällar man får ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback