Dag 221

Det blev ingen träning igår, och inte så mycket städning heller.
Eller jo, städning blev det, men än är det mycket kvar!
.
Vaknade i alla fall 07.10 imorse. Jag som är trött!?!?!
Fast E sa "Ja, men du somnade ju halv tio igår oxå..."
Och jo, det var ju sant...
.
Pigg var jag i alla fall, så jag såg ingen anledning att ligga kvar i sängen, och dessutom sken solen!!
Så på med löparkläder, springskor och broddar, då snön känns väldigt lömsk uppepå isen!
Tänkte att jag skulle kolla lite hur mycket jag orkar.
*Sprang i 12 minuter!!
Det kändes bra! Mest på flackt och lätt nedförslut, så inte så mycket motstånd, men det kändes bra att jag orkade hålla igång steget så länge!
Hade nog orkat lite längre oxå, men jag planerade resten av rundan oxå, så efter 12 min så kändes det lagomt.
Sen gick jag nerför en lång backe, och sen sprang jag kanske en halv kilometer till innan jag kom ner på 87:an.
Där gick jag!
Sen sprang jag Pålgårdsbacken upp i en minuters intervaller. Sprang en minut, gick en minut.
5 löpsträckor blev det, och 4 gå, så på nio minuter tog jag mig från 87:an till korsningen!
Var dock väldigt slut, tänkte ge upp efter fyra, såg ut som om jag nästan var uppe, men då tänkte jag på Erik Segerstedt, och hur slut han var efter sina intervaller och så tänkte jag "Jag ligger inte ner, så då kan jag kämpa i en minut till!!" Och det gjorde jag!
Sen blev det lite styrketräning hemma.
Ska lägga upp en plan lite senare, men började i alla fall idag med
Bröst, axlar och mage. Magen kommer jag nog köra de flesta gånger, då magen är det enda stället man inte kan överträna har jag hört!
Och så började jag köra armhävningar på tå!! Gick bättre än jag trodde, å andra sidan så var de inte så djupa heller, men det får blir djupare och djupare eftersom!
*3x3 armhävningar, på tå!
*4x10 bänkpress
*4x10 flyes
*3x10 axelpressar
*3x10 tricepspressar
*3x1 minut plankan
*Stretch
Kom på nu att jag tänkte "gå i taket" men det glömde jag bort.
Var så hungrig!!
.
Däremot så hände nåt med ryggen, så nu är jag riktigt öm.
Det hände när jag sprang.
Jag brukar få lite ont när jag varit ute och gått långa rundor. Inte när jag går, men när jag kommer hem och ska böja mig ner och ta av mig skorna så brukar det vara stelt i vekryggen. Men det brukar gå över efter en stund.
Idag när jag sprang så kände jag hur det, inte högg till, men spreds en tillfällig smärta på samma ställe. Men den var inte så intensiv, utan släppte. Fast varje gång jag slutade sprang så kändes det igen.
Och nu gör det ont var je gång jag reser mig upp.
Har provat alla stretchar jag kan komma på, och i vissa rörelser så känns det som att det släpper, men när jag reser mig upp så känns det likadant igen.
.
Hmm, har smort med aloe vera-rub, och håller tummarna att det snart går över.
.
Synd att solen kikar fram igen, jag som tänkte att jag skulle fortsätta städa idag, men är det sånt här väder så måste man ju nästan göra nån uteaktivitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback