Ok, jag skrattar nästan åt mig själv.

Är det inte lustigt hur bra vi är på att lura oss själva??
Inser ju själv när jag läser mitt förra inlägg att varje gång vågen visar på plus så måste jag hitta orsaker/ursäkter till att den gör det.
"Jag har mens!"
"Jag har inte skitit på flera dagar!"
"Jag åt mycket kolhydrater igår!"
Vad som helst som förklarar varför vågen visar på plus.
Däremot, när den visar minus, då ska det vara den absoluta sanningen?!?! Varje gång??
Vad är oddsen för att det ska vara så??
.
Sanningen är ju faktiskt den, att just då, när jag står på vågen så väger jag så mycket som den visar.
Varken mer eller mindre. Punkt.
Sen är det ju alltid, såklart, olika faktorer som kan påverka.
Men just då väger jag ju det den visar.
.
Och det är väl just därför man inte ska väga sig så ofta.
För just nu känns det som om en gång i veckan är för ofta, att för mycket "yttre faktorer" spelar in.
Har sprungit runt här hela morgonen och letat efter ett måttband, men inte hittat ett enda.
Trots att jag vet att vi har flera stycken.
Efter frukosten ska jag fortsätta mitt sökande!
.
Nu ska jag sluta lura mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback