Kvällen till ända!!

Menyn bestod i alla fall av
*Stekt rostbiff
*Klyftpärer, hemmagjorda såklart, just in case!!
*Smörstekta rödbetor med kapris.
Har varit sjukt sugen på det, och jag vet att jag ätit det nångång, men kan inte minnas när. Har sen sett det nånstans och kunnat förnimma smaken, men inte kommit på var/om jag ätit det!! (Kickan, kan det ha varit när vi var på Garaget?? Åt du och Y det då??)
*Stekt halloumi med sesamtäcke. Såg det hos PT-Fia.
Det var väl OK, blev inte så stor skillnad mot halloumi utan sesamfrön, kanske lite nyttigare??
Eller så hade vi för mycket olja i pannan kanske. Halloumin var inte så där seg och gnisslig som den ska vara, utan mer ostig, smakade väldigt mycket som smält ost bara, och det brukar den ju inte göra!
Såhär såg det ut! Väldigt mättande!! Kanske lite onödigt mycket, men jag ville prova dessa nya saker!
Sen tog jag ju en promenad, och sen efter en snabbdusch så blev det kaffe med glass och stekt ananas och så ringlade vi över lite sirap!! Enkelt och supersmarrigt!! Fick detta nere hos våra vänner i backen en söndagsmiddag i vinter, och det var så himla gott!!
Och så såg vi en helt värdelös film!!
Movie 13
13 heter den, med kändisar som Jason Statham och Alexander Skarsgård. Inte gjorde de den nå bättre heller..
Eller Jason hade sin vanliga, hårda roll, Alexander... Ja, jag tänkte mest "Hihi, lilla pojken som försöker spela tuff!! Gulligt!!". Kanske inte riktigt det som är tanken...
Men allvarligt, den var verkligne helt värdelös, det hände liksom aldrig nåt, fast den var väldigt brutal mest...
Skitknepig...
.
Nähä, slå igen sina små blå kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback