Alkofritt! Yay!

Kors i taket, Ica Hammarn har tagit hem alkoholfritt vin!!
Har reagerat tidigare att det är rätt lustigt att i Sverige så måste man gå på Bolaget för att kunna köpa alkoholfritt, både öl och vin nästan, finns nån enstaka ölsort på både Ica och Coop som är helt alkoholfri, annars är det lättöl och starkare, och tidigare har det inte funnits vin överhuvudtaget.
(Info från saturnus.se: Ett halvtorrt rödvinalternativ gjord på Merlotdruvan från södra Frankrike. Serveras kylt (8-10° Innehållsförteckning: Avalkoholiserat vin, socker, konserveringsmedel (E220, E300)).
Nu finns det i alla fall både vitt och rött och i helgen slog jag till på en flaska rött!
Har varit lite småsugen på det ett tag!
Och det var absolut inte det sämsta alkoholfria rödvin jag druckit!
Inte för att jag druckit så många sorter, men de jag druckit har mest smakat svartvinbärssaft.
Detta smakade nog oxå liiite svartvinbär, men betydligt mer vinsmak än de andra jag smakat som sagt!
Bra!
För inte sjutton köper man alkoholfritt rödvin om man vill ha svartvinbärssaft?!?!
Då köper man ju svartvinbärssaft!
.
(Det finns som sagt även ett vitt Riesling att köpa:)

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Det vita köpte jag när jag skulle göra choucroute men jag smakade lite och det var inte så illa (jag är nu ingen älskare av vitt vin utan föredrar rött).

2011-11-23 @ 09:04:39
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback