Livet!?!

Kvalitétstid alltså... För mig, Helena, inte mamma.
Vill så väldigt gärna att nån stund på dagen ska ägnas åt nån form av fysisk aktivitet, men...
Det går inte ihop!
Det är bara så. 
Jag hinner inte med allt!!
Hur fan gör man då??
Saker jag vill hinna med under en dag är:
*Hålla hyfsat städat här hemma
*Komma vidare med alla småprojekt som är kvar här hemma efter utbyggnaden.
*Träna
*Blogga/läsa bloggar
*Vila när bebis vilar
Ja, som ni ser så... 
(Och detta är liksom bara grunden, sen tillkommer ju vänner och övrig familj, kval-tid med E, TV, foto, trädgården, läsa böcker...)
.
Kanske ska man göra ett färdigt schema där man delar upp träning och städning på olika dagar?
Fast de två är ju saker man gör när bebis sover, och när ska jag då sitta vid datorn? När bebis är vaken?? Yeah right...
.
Ursäkta, vet att det blir mycket tjat om sånt här nu, men det är för att det är detta som tar upp min tid, detta är vad jag ägnar dagarna åt...
.
Sen har vi ju E oxå, som bara är hemma några timmar på em/kväll, då ska man försöka balansera det förhållandet. Han ska hinna med att umgås med båda sina söner, hjälpa till här hemma, komma vidare med alla småprojekt här hemma efter utbyggnaden, ägna sig åt nåt eget, på bara dessa få timmar. 
.
När har man tid för varann??
.
Shit, alla dessa klyschor som inte bara är klyschor!!! 
Eller rättare sagt, alla dessa vardagsfällor!! Hur undviker man de??
Trots att man läser om de överallt, är fullt medvetna om de så går det inte att undvika de!
.
Till sist, så vet jag ju att det handlar om prioriteringar.
Det är omöjligt att hinna med allt, det är bara så.
Om man ska hålla en lugn vardag så hinner man inte med allt detta, inte i den utsträckning man vill, som man är van, det gäller bara att prioritera vad som är viktigast.
.
Ni ligger risigt till då.
Även om jag vill blogga, och gärna gör det, så måste jag ju ändå säga att av dessa saker så är ni minst viktiga.
Lugn nu, har inte sagt att jag ska sluta blogga. Jag bara funderar.
.
Hör då och då om människor som säger att de inte vet vad de gjorde innan de fick barn.
Jag förstår inte det.
Jag vet precis vad jag gjorde innan jag fick barn - allt som jag vill göra som jag inte hinner med nu!!
Då bestämde jag över min egen tid, nu får man hugga tag i varje minut man får!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Och hur går det med böckerna ? Ler..

Svar: Jo, jag tänkte på det, att jag kommer att få ett "Vad var det jag sa?" av dig... =) Fast jag är faktiskt inne på min andra bok nu som jag kanske en kväll i veckan orkar läsa några sidor i innan jag däckar...
Helelena

2012-08-24 @ 22:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback