Men nu då??

Heeeej!!
Undra om jag kanske ska kunna återuppta bloggandet igen nu??
Iofs när solen skiner och vänner kallar så kommer jag nog ägna mig åt mer sociala och somriga saker än att blogga, men nåt inlägg emellanåt ska det väl gå att få till!!
.
Den tidigare delen av dagen har ägnats åt just vänner och somriga saker.
Först kom syster med barn och en vän med barn hit och hängde under uppehållet till simskolan, som barnen går på. Då blev det kaffe, surr, vattenspidare till barnen och en filt på gräsmattan.
.
Sen slängde jag i V lite lunch coh sen for vi till Momma där jag bjöd på rester av smörgåstårtan, ringde dit en vän och så drog vi ner till Halån och badade. 
.
Blev alltså många flugor i den smällen!!
.
Är så himla fint nere i Halån, när man tittar sig omkring skulle man nästan lika gärna kunna vara vid en liten lagun i Thailand!?!
(Nästan sa jag!!)
Men vattnet är KALLT!!! 
Trodde aldrig att jag skulle doppa mig, men det gjorde jag, och har jag väl doppat mig då badar jag sen.
Annars finns det väl ingen vits med att doppa sig!?!
.
Tur för mig så är I däremot tvärtom (hon doppar sig alltid, men kan kliva upp sen, om det är kallt) så hon hängde med Alvin medans jag och V simmade runt lite.
Nu är vi hemma igen, och jag tänkte fortsätta måla fönsterfoder medans A sover, men så tänkte jag: Näe, nu ska jag sätta mig ner och chilla...
(Eftersom jag gjort så mycket ansträngande idag...)
Men alltså bara ta det lugnt medans A sover, inte göra klart alla tusen saker som man har att göra.
De finns kvar sen...
.
Ja, men nu har jag ju börjat i alla fall!

Kommentarer
Postat av: lotta

Brukar alltid ta mig ett dopp i Halån på sommaren men i år har det inte blivit av!
Ser himla mysigt ut men som sagt... Halån är ju alltid svinkall!

Svar: Ja, det var det kallaste doppet hittills iår, så det gjorde ont i händer och fötter! Men då kan det ju nästan bara bli varmare hädanefter!
Helelena

2012-08-06 @ 22:16:54
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback