Långhelg!

Känns konstig att E är tillbaka på jobbet igen och jag och Alvin är hemma själv, i vardagen igen!
Hade inte gjort nåt om vi alla varit lediga fram till jul nu!
Men E jobbar bara denna vecka, sen är han ledig, i drygt fyra månader!
 
Och jag? Ja, det är väl precis tre veckor kvar idag tills jag börjar jobba igen!!
Oj, tror inte jag fattat det! 
Undra hur det ska gå?
Ska försöka att njuta av dessa dagar och INTE BARA STÄDA!!
Jag har rätt svårt för att koppla bort sånt har jag märkt.
Alltid är det nåt mera jag skulle ha gjort.
Bara rensat skafferiet.
Kokat knäcken.
Tvättat en maskin till.
Sorterat tvätten i tumlaren.
Bara rensat upp på skrivbordet.
Skrubbat handfatet...
 
Suck, blir trött på mig själv. Varför ska jag alltid vara så vuxen och duktig och tråkig? Jag vill oxå vara spontan och hitta på roliga saker! 
När jag är ledig i sommar ska jag bli mycket bättre på sånt!!
Förhoppningsvis blir det LITE lättare då Alvin kommer att vara större och kräva mer av mig.
Då MÅSTE jag ju vara med honom! Då blir det playan för hela slanten!
Jaja, då är då och nu är nu.
Nu sover Alvin och då kanske jag ska rensa det där skafferiet, så jag kan ägna mig åt kvalitetstid med honom sen när han vaknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback