Lucka 12: Berätta om någon som du saknar.

Hmm, ja, det finns bara en jag kan komma på.
Fina Momma! <3
Det händer ofta att jag kommer att tänka på henne.
När vi inte har nåt att göra på dagarna så tänker jag alltid "Nu hade vi kunnat hälsa på Momma".
Eller så hör jag henne säga nåt, "Ta mer nu!", "Får ja en mjuk!"
Eller så ser jag henne sitta på en stol, med fötterna på en annan stol, smekandes sin egen hand, lätt vaggande.
Ibland får jag en bild av hur hon ligger på golvet när hemtjänsten hittade henne.
Och hur hon såg ut på sjukhuset när vi tittade på henne när hon dött.
Jag tycker det är så tråkigt att hon inte får se vilken glad liten kille Alvin blivit, för hon var bekymrad över att han skrek så mycket.
Och så känner jag doften, Mommadoften...
Så tänker jag att hon slipper sitta själv mera, slipper vara rädd. Behöver inte oroa sig mer.
 
Och så är det så svårt att tänka sig, att man aldrig kommer träffa henne igen.
Hon ser ju så levande ut på bilderna! Hon är ju där!!
Fast jag vet ju. Jag såg hon när hon inte fanns där mer.
Fina Momma! <3
 

Kommentarer
Postat av: Mor

<3<3<3

2012-12-12 @ 12:46:34
Postat av: Linda S

Men kul ändå att hon hann träffa Alvin innan hon dog. Jag tänker ofta på farmor och minns att hon sa "jag hoppas verkligen jag lever den dag ni får barn". Tyvärr hann hon aldrig uppleva det men det handlade bara om ett par år. Hon dog 2007 och Ville föddes 2009...

2012-12-12 @ 22:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback