Moffa!!

(uttalas Måffa)
Alltså inte som i morfar, utan som att trycka i sig, okontrollerat. Moffa i sig.
Alltså som i vad jag gjorde tidigare ikväll hos I som höll på med lite julbak.
Kakor, godis och rykande färska lussebullar med smör i mitten. Mmmm....
 
Vet inte vad det är (och nej, jag är inte gravid. Tvärsäkert) men jag är så sugen på godsaker heeela tiden!!
 
När jag går på affären har jag aldrig nånsin nu nån matlust eller inspiration, dras bara till skåpen med de butiksbakade godsakerna, chipshyllan och den långa raden med godis innan kassorna.
Hemma vill jag bara smälla i mig av den där after eighten som står i kylen, vilket jag gör med jämna mellanrum.
Och i tidningar, på bloggar och på alla sociala medier som Facebook och Instagram översköljs jag av bilder på smaskiga, mumsiga och helt oemotståndliga hembakade kakor och julgodisar, som jag vill äta!!
Mmm, choklad, socker... G O T T!!!
 
Och till detta vill jag dricka glögg och så bara ligga i soffan och titta på julfilmer!
Hela dagarna, i soffan, äta.
 
Hur ska detta sluta?
Julen har inte ens börjat än!!
Kommer att bli större än när jag var gravid om jag fortsätter såhär!
Dessutom försvarar jag mig med "Jag är vuxen, och nu vill jag utnyttja det! Jag får äta godis när jag vill, jag lever bara en gång!" Så jag har inte ens dåligt samvete för det heller, fast jag försöker!
 
Stoppa mig nån! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja. Stoppa!! Det är sockerbomben som briserat igen och beroendebeteendet som tagit över. Unna dig inte skit! Unna dig bra mat och träning. Socker gör inget gott!!! Ät lite men släpp inte lös allt nu när du kämpat så jävla hårt, du kommer ångra dig! Kram!

2012-12-05 @ 09:30:09
Postat av: Mor

Tänkte precis detsamma, tänk på allt slit du lagt ner under ettochetthalvt år för att komma dit du är idag och känn efter om det är värt att sabba allt!! Puss<3

2012-12-05 @ 11:00:14
Postat av: Mor

Eller kanske snarare tvåochetthalvt när jag tänker efter.....

2012-12-05 @ 11:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback