Nyhet!

Provade nåt nytt i matväg i dag!
Blomkålsris!
Verkar kunna göras på lite olika vis, men efter tips från syster så rev jag blomkålen, stekte den med smör, vitlök, salt och peppar!! Och oj, så gott det blev!!
Fantastiskt gott faktiskt, och kan användas till de mesta proteinkällor skulle jag tro!
Här blev det köttbullar!
.
Sambons betyg: "För mycket vitlök!" (Hade i en klyfta) Ja, det är tur att han har NÅT att skylla på. Hade lika gärna kunnat smaka för mycket blomkål... Snäll som jag är så hade jag stekt på några vanliga, hederliga pärer oxå, så han slapp svälta.
.
Men detta är nåt som JAG kommer att göra och äta ofta i alla fall!!
Riktigt mumsigt!!
Nån som har andra tillagningssätt att dela med sig av??

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

När jag gör ugnsbakade grönsaker - morötter, palsternacka, paprika, lök, vitlök - så brukar jag slänga med små blomkålsbuketter också. Gott! Nåt annat som jag tycker är gott tillsammans med blomkål är ost. Man kan strö ost över kokt blomkål och gratinera i ugn.

2012-02-21 @ 08:22:36
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback