Snabba Ville!

Har idag äntligen lyckats teckna en gravid-försäkring!!
Tänkte att det är ju bäst att passa på medans man är gravid!!! =)
.
Anledning till att det tagit tid är att jag inte vet vad jag ska teckna.
vs
Både Länets och Trygghansa har två olika alternativ, en gratis och en som kostar pengar, men som inkluderar båda föräldrarna och självklart bättre villkor.
Har inte hunnit satt mig in i de olika villkoren, tänkte höra om det är nån som läser som rent spontant vet vilken som är bäst?? Trygghansas kostar 3-400:- mer, innebär det då att den är bättre??
Alltså om det är nån som vet...
.
Kom ju på idag att medans jag funderar så skadar det ju inte att teckna en gratis i alla fall, så har vi ju lite skydd.
Tog mycket intelligens att komma på det... =)
Eller klarar man sig med en gratisförsäkring??
.
Anyone??


Kommentarer
Postat av: sys

Jag har TH på bägge barnen, hade ingen gravidförs. (fanns inte då?) Jag tror att LF:s förs omfattar nån enstaka fler ovanlig sjukdom än TH:s om jag minns rätt från tiden jag jobbade där. TH har varit suveräna, inget tjafs, betalat ut utan kvitton, inga "utredningar" eller misstro, och dom är jättetrevliga att ha att göra med. TH:s personskadeavd sitter ju i Umeå, kanske därför dom är så trevliga...

2012-02-10 @ 13:49:04
Postat av: sys

Om du bara har en gratisförs nu, se till att den går över till en fast barnförsäkring automatiskt sen när barnet är fött.

2012-02-10 @ 13:50:31
Postat av: Maria

Vi har ju oxå TH. Funkat skitbra! Dom hör av sig när bä isen kommit och kollar om du vill fortsätta med försäkringen.

2012-02-10 @ 22:11:57
Postat av: lotta

Det är rena rama djungeln i försäkringsvärlden. Lutar mot th i mitt fall också. Den som man betalar för... Men som sagt. Svårt att veta.

2012-02-12 @ 22:31:45
URL: http://atollenrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback