Nyårsafton

Nyåret slutade väl inte helt perfekt, om än väldigt trevligt!
.
Det var en härlig dag med underbart väder, en snabb premiärtur till pulkabacken och en härlig middag med goda vänner att se framemot!
Tyvärr så gick bilen sönder där, innan vi for ner till vännerna i backen... Eller vi vet inte riktigt vad som hänt, men den vill i vilket fall som helst inte starta... Så mitt humör sjönk rätt rejält då, och sen hann jag inte vila nåt heller innan vi for, så man var ju rätt trött oxå...
.
Men vi åt en fantastisk middag, tillagad av grabbarna som var med!
*Skagentoast till förrätt (fick ingen bild på den)
*Kolgrillad oxfilé med potatiskaka, rödvinssås, kantarellsås och div. tillbehör!
*Hemmagjord glass, kaka och hallon till efterrätt!

Sen var vi proppmätta!!
.
Vilket resulterade i att de flesta var ganska trötta och sega efter maten!
Blev mest bara surr, vilket var precis på min nivå!
Dessutom så staffades jag med ordentlig smärta i fogarna så fort jag reste mig upp, tror inte spark-, skoter- och snowraceråkning är nåt jag ska syssla så mycket med framöver!
Vid tolvslaget blev det i alla fall såklart skål och fyrverkerier och vi var hemma igen vid 2.
.
Nyårsdagen då.
Ja, då gjorde inte Helena många knop!
Sov till elva och klev inte upp förräns halv ett!!
Vet inte när det hände sist! Fem år sedan??
Sen låg jag i soffan i nattlinne och morgonrock HELA dagen!
C kom förbi ens väng så vi satt och surra, och så åt jag ju middag, och bytte morgonrocken mot täckbyxor och jacka en sväng för att dra igång och skotta fram caddyn så jag kan köra den nu när Saaben är trasig, sen snabbt in igen och på med morgonrock!
.
Sen åkte förresten allt av, för jag och E tog ett varmt, härligt bad, och sen åkte morgonrocken på igen! =)

Ja, men det var nog vad jag behövde! Orkade inte med nåt annat helt enkelt!
Återhämtningsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback