Borta bra, men hemma bäst!?!

Eller hur är det??
Jag och Alvin har haft det sjukt skönt och avslappnat som helst borta.
Visst blir det lite bökigare kanske, men man slipper alla måsten som man har hemma.
Dessutom så har vi mest skött oss själva på dagarna, och det är ju oxå skönt att inte behöva anpassa sig efter nån, eller känna att nån annan anpassar sig efter oss.
.
Som när vi var och shoppade, behöver inte känna mig stressad över amning/blöjbyte eller nåt annat, ingen som behöver vänta, vi tar allt i vår takt.
.
Vi började dagen i Lillänge där vi strosade runt och inhandlade diverse bra-att-ha-saker, inte så roliga kanske, men nödvändiga. Hittade även lite kläder till Alvin, som ni får se sen.
Mest hängde vi där först för att jag skulle kunna äta thaimaten bakom Svensk cater till lunch, supergott är det där!!
Sen drog vi ner på stan, mest bara för att kika, hade inte så mycket mer att shoppa, men det är ju alltid kul att kika på folk! Och ensamma var vi inte! Sen for vi hem och hängde på gräsmattan!
Alvin tog en långsovning och jag tvättade lite bilar och donade på.
Kvällen blev däremot inte så harmonisk, Alvin var grinig och jag var trött efter tre nätter med dålig sömn och E snickrade till natten, så bättre kvällar har vi väl haft. Men med god mat, Ernst på tv:n och slutligen en skön säng så tog vi oss igenom den ändå!
Fredagen började med att jag sov betydligt bättre, solen sken, och E surrade fast Alvin i en tripptrapp så vi kunde äta frukost i lugn och ro! Nöjd med det var han, och förde livliga diskussioner med mjölkpaketet. 
Mjölkpaket är väldigt intressanta enligt Alvin! Sen snörade vi på oss joggingskorna och gick ut på promenad i den gassande solen! Konstaterade att det är väldigt fint i Ås!! Tänkte köra en "Var gick vi idag?" men det hade nog varit lite svårt, och dessutom så funkar fortfarande inte mms-funktionen...
Men såhär fint är det i Ås i alla fall! Utsikt över Storsjön och fjällen!
Efter promenaden så myste vi järnet på en filt i skuggan. Försökte blanda in lite plankor oxå, och lyckades rätt bra!
Sen käkade jag lunch med snickarna, de som faktiskt jobbade! En stor altan snirade det på.   
Sen var det dags för mig att inta semesterposition:
i: en bikini
: en filt
under: solen
med: en bok
S Å  U N D E R B A R T ! ! !
Låg så ett bra tag, ända tills jag blev less på att ligga där.
Sen grejade jag med lite grejer, duschade, en snabbsväng på stan, åt en härlig middag utomhus
första i år tror jag faktiskt, innan vi packade ihop, rundade av och for hemåt igen.
.
Hem till alla måsten; tvätten, disken, gräset, stöket!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kickan

Vilka fina bilder på dig och Alvin på filten!!

2012-07-09 @ 12:38:55
Postat av: Helena

Tack! Riktigt mysigt hade vi!

2012-07-09 @ 13:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback