Semester!

Ska försöka sammanfatta den kort.
Vi drog iväg på måndagkväll, vid åtta. Mest bara för att komma iväg, och vara på väg på tisdagmorgon.
Vi hann till Ånge, då hade Alvin skrikit i en halvtimme eller så...
Kändes ju inte superlyxigt att campa i Ånge, men som sagt, vi var på väg.
Tisdagen spenderades i bilen och vi avverkade de flesta av de återstående milen.
Vi åkte inlandet, Tidernas väg kallas det, vet inte varför men ska kolla upp det.
Såhär såg resrutten ut.
Den svarta är vägen ner, den vita är vägen hem och den gula är våran lilla avstickare till Lidingö!
Vi åt lunch i Ljusdal och köpte åksjuketuggummin.
Vi stannade i Bollnäs och köpte plastmuggar och en minifläkt.
Vi stannade i Sala där vi inhandlade lite frukost och sov på Silvköparens camping.
Inte så varmt då jag fik leta fram en filt och dra på mig, som nån lustigt nog var tvungen att dokumentera!
Onsdagmorgon drog vi vidare till målet: Eskilstuna.
Vi checkade in på Mälarbadens camping där vi skaffade oss ett alldeles eget Camping Card som gäller i hela Europa - Yeay! Och sen drog vi på Parken Zoo med mina härliga kusiner och deras gravida andra hälfter!
.
Där stannade vi tills vi gått igenom allt och alla var nöjda, sen for vi hem till campingen och letade mat.
Trots att vi var två timmar efter serveringens slut så fick vi en formidabel middag på den närliggande golfrestaurangen som hade mycket trevlig personal. Dessutom blev jag lite glad i hjärtat när vattenspridarna startade och de tre i serveringen sprang ut och svalkade av sig efter sommarens varmaste dag. 
Jag blev glad för deras skull, att de bara gjorde, utan att tänka. Och njöt. Jag skulle säga att de fångade dagen.
.
Det gjorde jag och V oxå och tog oss ett kvällsdopp i Mälaren med solnedgången som bakgrund!
Torsdagen startade lugnt, då Alvin bestämde sig för att sova närmare tre timmar i vagnen det första han gjorde.
Det slutade med att E gick förbi och råkade hosta så han vakna... 
Sen drog vi hit en sväng. Var väl sådär intressant tyckte jag, min pappa hade gillat det betydligt bättre än mig.
Men det var roligt för övriga familjen!
Sen drog vi på stan och fikade och kikade lite.
Sen blev det middag i husvagnen innan vi drog till stranden igen.
Betydligt kallare kändes det den här dagen, men skam den som fegar!
Kvällen avrundades med att vi bäddade ut storsängen i husvagnen och hela familjen låg och myste och tittade på film. (Det var nog första kvällen vi tyckte det var mysigt i husvagnen!)
.
Fredagen startade jag och Alvin med morgonpromenad runt golfbanan, blev ca 4,5 km och ett morgondopp!!
Alldeles själva var vi på stranden!
Och tur var väl det då mina vita trosor blev genomskinliga...
Hade inga badkläder med mig så jag slängde mig i i underkläderna!
Efter lite funderande hit och dit bestämde vi oss tillsist för att dra till Lidingö och hälsa på våra bekanta som bor där. Även mamma och pappa var på väg dit hemifrån.
Det blev en väldigt trevlig dag med bad (betydligt varmare i Kottlasjön än i Mälaren!!), mat, trevliga människor och lek för V!
Tog även en promenad runt kvarteret, där både Laila Bagge-Wahlgren och Niklas bor och Pernilla Wahlgren.
Och det slumpade sig så att precis när vi var på väg tillbaka så kom Laila hem med bilen, så vi fick en liten skymt av henne, men bara en liten då hon satt kvar i bilen medans vi gick förbi.
.
Lördagen. Detta var dagen för Farmor-besök och hemfärd. Men först ett besök på stranden!
Fortfarande kallt i vattnet, men jag och V var tappra och badade! 
.
Sen hade vi det trevligt hos Farbror och Farmor!!
Resan hem tog tio timmar och sängen har aldrig varit så skön som kl två på natten när vi stupade i den!
.
Vad jag tycker om husvagnssemster ska jag skriva i ett annat inlägg, detta var bara en kort sammanfattning av semstern... =)
Men roligt har vi haft!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback