The Big bang!!

Nån som missade den stora åsksmällen inatt??
Inte jag i alla fall... Låg halvvaken, hade nyss ammat, och så bara.... PANG!!
Trodde först det var byggställningen som rasade över plåttaket, innan jag fattade att det var åskan som slog till, ordentligt!
Men inget här hemma verkar ha tagit skada i alla fall.
.
Idag ska det bli lite stök här hemma hade jag tänkt.
Frukosten är avklarad, lilleman sover och tvättmaskin snurrar.
Ska bara landa frukosten lite så tänkte jag träna lite, förhoppningsvis innan Alvin vaknar igen.
Sen ska jag försöka ta mig upp på övervåningen!!
Alltså inte fysiskt försöka, det brukar inte vara nåt problem, men psykiskt, ta tag i städningen.
Ser FÖR JÄVLIGT UT!! och då menar jag det, inte bara nån liten pryl som ligger eller nån dammråtta, utan....ja....att det är råttår kan man inte gå miste om, och så en halvrenovering som står i hallen...
.
Apropå.....nåt, så är det inte så himla lätt för oss konsumenter och veta vad man ska tro på och inte, och äta, eller inte.
Fick senaste Wellness igår, och där kunde man läsa detta:
Jaha, precis när de lyckats övertyga "alla" om att fett är det rätta sättet!?!?
Kan det inte, kanske, vara så att egentligen så är det tallriksmodellen är ganska nära facit ändå.
Att kroppen behöver lite av varje för att må bra?
Och sen kanske olika kroppar behöver olika mycket av olika saker, det finns inte ett facit som gäller för alla, utan alla har ett facit som funkar för sig själv.
Och till syvende och sist är det ju ändå (oavsett vad man väljer att fylla kroppen med) att göra av med mer än man stoppar i sig om man vill minska i vikt, annars plus/minus noll!?!
.
Och oavsett hur nyttigt man äter, eller hur mycket fett/kolhydrater/proteiner man stoppar i sig, så finns det ju ingen diet som stärker kroppen utan träning. Alltså även fast endel hävdar att med lchf så går man ner i vikt utan träning, så blir ju kroppen inge hälsosammare utan att den rör på sig!! (Förutom viktminskningen då) men fördelarna med träning/motion kan man ju aldrig ersätta med nån som helst diet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback