Snart dags att träna!

Kom på att nu när bebis snart kommer är det snart dags att ta tag i träningen igen!!
Inte på en gång så klart, beror ju lite på hur skadad kroppen blir vid förlossningen, men lite smått kan man ju komma igång, med promenader och crosstrainern! Och man kanske orkar gå längre än 300 m igen!!!
.
Det känns härligt!! Och man får ju extra energi och inspiration på våren, när snön smälter och man börjar kunna ta sig fram på fler ställen än på vintern!
Skogen öppnar upp sig igen! Fast å andra sidan har ju skidspåret varit öppet hela vintern, är ju bara jag som inte kunnat tagit mig ut!
.
Även nya, fräscha träningskläder och redskap i läckra, energigivande färger poppar upp här och där och var, för extra motivation!!
.
Fast jag måste ju inse att det är ju inte bara att hoppa upp på banan där man slutade i somras.
Kommer ju vara att börja om från noll igen.
Typ fem min på crosstrainern!!
.
Hoppas bara att suget och motivationen är lika stor när man väl sätter igång!
Är ju lätt att vara kaxig nu, när man ändå inte kan göra nåt åt det, utan ändå ligger i soffan.
Men jag tror det kommer att gå bra!
.
Ska försöka äta bättre mat oxå.
Mindre kolhydrater och mer grönsaker!!
Dessutom måste jag lägga av med vad jag tror är min enda craving under graviditeten: Söta drycker!!
Både saft, juice och läsk!! Jag som aldrig dricker saft köper det till höger och vänster.
E upptäckte det häromdagen oxå: "Har du fått saftbegär??" när jag köpt en flaska apelsinsaft.
Jag kunde bara inte stå emot den på affären, eller jag hade gjort det en gång!!
Stod och tittade på den länge, men lyckades fara hem utan den. Dagen efter lyckades jag INTE fara hem utan den... Mmmm, det var så gott!! Slukade ett glas iskall, rakt upp å ner.
Fast det värsta är att jag blir alltid så mätt och får halsbränna av allt saftdrickande!!
Ja, en liten parentes.
.
Näe är riktigt taggad för träning, sen funderar jag på om man skulle ha anmält sig till nån utmaning nånstans framöver, typ Fitness fighten.
Verkar vara en bra form, och de flesta som är med får såna bra resultat!!
Känns som om det kan vara en bra kickstart!
Fast det kanske inte är så bra medans man ammar...?? Får kanske ta det senare, och framförallt när jag fått tillbaka nån kondition!
Annars brukar ju Olga ha utmaningar nu och då, och nu kommer jag ju dessutom att vara Mamma oxå!
.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Vilken fin och sommarfräsch bild!

2012-03-06 @ 10:38:16
Postat av: Anonym

Jag har åxå funderat på fittnes fighten, tänkte först börja denna månad.. Men kände att jag ville vänta tills förkylningen släppt, så jag kan få ut så mycket som möjligt av det...Men sen tycker jag att HON kan få komma nu! ;)

2012-03-06 @ 10:38:54
URL: http://animi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback