Av vilken anledning??

Vi tittade ju på The girl with the dragontattoo häromkvällen, vilket alltså är en amerikansk version av en svensk film.
Och visst, jag förstår ju att amerikanarna tycker att de är bättre på att göra film än vi svenskar, och i vissa genres kan jag hålla med.
Men nu till min fråga:
Varför då göra den I SVERIGE, med SVENSKA NAMN, och en del duktiga SVENSKA SKÅDESPELARE i statistroller??
Varför inte bara sno storyn och göra en helamerikansk version??
Nu blir det ju verkligen precis samma som de svenska filmerna, fast med andra skådespelare, vilket mest känns löjligt!
Samma sak med de engelska filmerna om Wallander.
Som utspelas i Skåne, med samma svenska namn, svenska platser... Det låter ju enbart löjligt när de säger "Malmös sjukhus" på engelska eller "Gunilla Persson" eller vad de säger...
.
Näe, som sagt, ta storyn och gör en egen variant, i ert egna land, med era egna namn!! Då skulle det bli mycket bättre!!
.
Tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback