Tycker det är bra!

 Vet inte om ni följer med i händelserna efter Katrins uppmärksammade inlägg om SATS-reklamen och Josephine, men här kan ni läsa hennes svar i alla fall. 
 
Nu får Katrin inte blogga på portalen finest.se nå längre heller, pga förlorade inkomster pga annonsörer sagt upp sina platser pga Katrins uttalande.
 
Jag tycker det är bra att det finns de som säger ifrån på allvar till Katrin, såna som faktiskt gör skillnad. (Trots hårda ord och elakheter så tror jag inte att kommentarerna i hennes blogg rör henne i ryggen, den uppmärksamheten vet hon att hon får, och vill ha)  Även om hon gör det hon gör för att få uppmärksamhet (vilket tillfälle att detta hände i samband med släppet av hennes nya kokbok...) men jag tycker ändå att hon förtjänar att veta att hennes beteende inte är OK. Man kan inte komma undan hur mycket som helst, även om man är känd för att provocera.
 
I hennes "försvar" skriver hon "Naturligtvis är jag ledsen om jag har sårat Josephine, det är aldrig min mening att ge mig på privatpersoner, det är lågt och ligger inte i mitt intresse." och "Jag hatar inte tjockisar jag älskar dem."
 
Men jag har svårt att tro på det för detta är ju inte första gången hon uttrycker åsikter om överviktiga, vet att hon för nåt år sedan skrev saker som att hon skulle inte anställa tjocka för att de har så dålig karaktär och hon trodde att de jobbade sämre och så vidare, även då blev det rabalder, dock inte lika mycket som nu. 
Och det där med att ge sig på privatpersoner tycker jag hon gör lite titt som tätt, så varför hon backar nu är konstigt, det är ju hennes "grej" att vara rak, ärlig och stå för vad hon säger, även om hon råkar såra nån på köpet.
 
Så detta leder mig till två slutsatser.
Antingen är hon så här elak, på riktigt, men nån eller nåt har fått henne att inte våga stå för det, och är därför en hycklare som hon alltid påstått sig att INTE vara. För det är nåt jag alltid tänkt, oavsett om jag håller med henne eller inte: hon står ALLTID för vad hon tycker, men uppenbarligen inte nu.
Eller, så är hon inte så elak egentligen, men verkar annars vilja att folk ska tro det, (varför man nu vill det??) och har nu insett att hennes utspel kostar mer än det smakar.
 
Jag har läst hennes blogg länge, även fast jag inte alltid hållt med henne i hennes åsikter, ibland blivit rent av förbannad och besviken och ibland gör hon väldigt bra saker, folk går ner i vikt med hennes hjälp, hon samlar in pengar till behövande, men nu tror jag att även jag ska säga ifrån.
Känner inte att jag är intresserad av vad hon har att säga längre, eller vad hennes nästa skandal ska vara.
 
Katrin - älskad och hatad.
 
Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback