Kanske det konstigaste nånsin!!

Detta är ett i-landsproblem.
Lik förbannat är det ett problem.
Ett mycket märkligt problem dessutom.
.
Jag, och ni förmodligen oxå, vet ju att man kan få problem med täcket inuti påslakanet.
Ibland kan det glida ner, så det är alldeles tomt däruppe, och i lite ovanligare fall kanske så glider det upp, så det blir en stor knöl där uppe, ibland kanske det bara knölar ihop sig nånstans på mitten, eller så glider det sakta ur.
Endel bryr sig mycket, andra lite och vissa bryr sig inte alls.
.
Jag bryr mig rätt mycket, har svårt att sova om det är tomt däruppe.
.
Men detta är ju ändå rätt vanliga problem, detta kan hända.
Nu har jag ett betydligt konstigare problem.
.
Just nu har jag en filt, istället för täcke i påslakanet, för det blir rätt varmt med bebis nära, och så har det ju varit sommar och... Ja, en filt räcker.
Men vet ni vad filten gör??
Ni kan ALDRIG gissa!!
.
Den SNURRAR ihop sig!!
Gång på gång.
Åt samma håll.
Och inte uppåt eller neråt, näe, åt vänster!! Så höger sida på täcket blir tomt!!
.
Har ni hört nå konstigare??
Tre-fyra gånger har jag dragit ut det, men det bara börjar om igen, som en rullgardin.
Sist så provade jag att vända på täcket (det är en bild på ena sidan, så jag vände så bilden hamnade neråt madrassen) tänkte se vad som hände då, men den snurrar likförbannat åt samma håll, så nu blir det tomt på vänster sida.
.
Hur är detta ens möjligt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback