Resultat!

Såhär ser väggen ut efter gårdagen:
Inte så mycket för världen, men ett steg närmare klart.
Nu återstår att måla panelen, sätta ribbor på reglarna och så panela.
Men måla brukar gå rätt bra, två lager färg ska på, sist klarade vi av ett lager/kväll.
Vet inte hur mycket mer panel det är nu i förhållande till det vi målat förut, men jag tror det är lite mer.
.
Vad gör vi annars idag då?
Nja, fiser runt här hemma.
Har målat taklisten som jag skulle.
Vi har legat på en filt på gräsmattan och myst i finvädret.
Vi har varit på kyrkogården och rensat lite skräp på gravarna och så plockade vi en liten blombukett, årets sista skulle jag tro, till Momma och tände ett litet ljus på hennes grav. Hon blev aldrig gravsatt på begravningen så nu var första gången vi var dit sen hon kom dit.
Sen satt vi där en stund. A satt i mitt knä och var alldeles lugn och tyst, som om han kände av stämningen.
.
Har ni sett gravdekorationen hon hade förresten??
Sååå himla fin!! Trots att det var vi som bestämde hur den skulle se ut så blev den över all förväntan!!
(Åsas blommor på Hammarn som gjort den!)
.
Ja, sen traskade vi i lugn takt hemåt igen.
.
Hjärtat sover fortfarande så jag passar på att ta det lite lugnt, innan maten ska lagas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback