Ibland kan man inte säga nej!

Visst skrev jag om när vi hamnade hos den där tanten som bjöd på fika?
Hade ställt i ordning och dukat i finsal´n.
Ett typiskt tillfälle när man inte kan tacka ner.
 
Igår kom andra tillfället där varken jag eller E kunde tacka nej.
 
Jag bjöd våran tjeckiska vän på middag (som för tillfället är gräsänkling) när jag träffade honom i slalombacken.
Och när han kommer så har han med sig en hel plåt med kaka!!
"I didn´t want to come emptyhanded" säger han.
 
Så han for hem och bakade en blåbärskaka för att ta med till oss.
Det var bara jag, E och han som åt.
 
Hur skulle man kunna säga nej??
 
Det går inte.
 
Men vi fick han i alla fall att ta med resten av plåten!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Men gulle-Jiri!!!

2013-02-04 @ 21:38:27
Postat av: Helena

Ja, verkligen!! Och det var en god kaka för övrigt!

2013-02-04 @ 22:13:25
URL: http://www.helelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback