Granatäpple

Har länge varit sugen på att prova äta granatäpple och för nån vecka sen gjorde jag slag i saken och köpte ett.
Men har inte vågat prova den förräns igårkväll.
Inte blev jag härförd direkt, men jag undrar hur de ska vara?
 
Det vita runt omkring kärnorna lossnade lätt när jag försökte gröpa ur de - fråga: hur får man lättast ur kärnorna?
Själva köttet smakade bra, men i kärnorna så var det rätt stora, hårda kärnor, som liksom blev kvar i munnen, ska det vara så? Är det bara att äta vidare, eller var den gammal, eller vad??
 
Jag åt bara en tugga av den nu, kändes inte riktigt rätt med alla dessa småkärnor, men det kanske det var?
Lite granatäppelskola tack!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag brukar ha det i sallad ibland. Då delar jag på den och "bankar" på baksidan med typ en träslev.

2013-01-23 @ 15:38:31
URL: http://kajsalinnea.blogg.se
Postat av: Maria

Och de är precis som du beskriver, knapriga och så. Så Inge fel på din! Mest söta och beska och nog godast med nåt annat som Kajsa skriver! Tyvärr...

2013-01-23 @ 19:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback