Bra skrivet!

Upp och hoppa-bloggen hade skrivit nåt mycket bra för nån vecka sen, som jag kan skriva under på!
Jag kopierar in texten här:
 
Låt mig bara säga att bara för att du äter sunt och tränar betyder det inte nödvändigtvis att du är frisk och hälsosam.

Att vara rädd för socker, en kaka som bjuds, eller mat som inte är ”ren” enligt din lista är inte nyttigt.
Att vara förbannad/orolig/upprörd/stressad eller arg på dig själv för att du missar ett träningspass är inte definition av hälsa.
Om eller när hela ditt liv kretsar kring mat, motionera är du inte hälsosam.

Bara för att säga som det är.


NJUT AV LIVET oxå!

När du bestämmer dig för att äta en kaka/chokladbit/pizza så njuuut av den. Eller om höstrusket är alldeles för eländigt för att du ska ta dig ut, så kryp upp i soffan med en bok/busa med barnen/surra med en vän och njuuut av det! Och hoppa över det dåliga samvetet, att njuta av såna saker är lika viktigt!!

Jonas Gardell så det bra hos Malou häromdagen på frågan om vad han tyckte om 5:2-dieten:

"Jag är trött på dieter! Ät lite mindre och älska dig mer!" 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback